Zero Regio – Європейський водневий демонстраційний проект

У вересні цього року мені випала нагода відвідати водневу заправочну станцію що знаходиться у Індустріальному Парку Хёшст Park Höchst біля Франфурта на Майні, Німеччина. Пан Ашок Кумар Растогі, менеджер проекту Business Unit Energies & Utilities, провів екскурсію для мене, та пояснив усі деталі: від виробництва до  реалізації кінцевому споживачу.

Frankfurt Agip station

 

Станція Агіп. Три нижніх рядки зліва вказують ціни на водень.

 

 

 

 

На одному із заводів, як побічний продукт при виробництві хлору виробляється більше, ніж 30 млн м3/рік H2. Цей водень стискають та транспортують по трубах на відстань 1,7 км на заправну станцію Агіп (Agip). 

Заправна система GH2 містить декілька компресорів, що стискають водень до 1000 бар. Найновіший та найпотужніший з них –  розробка компанії Лінде – компресор на іонних рідинах. Далі водень транспортують по трубах до заправних колон, з яких дві з робочим тиском 350 бар та 700 бар. Колона на 700 бар містить охолоджувач водню, що сприяє швидшому заправленню. Також вона містить комунікатор, який визначає тиск у водневому баку авто та дозволяє заправляти на 100% незалежно від місткості. Максимальний час заправляння – 3 хвилини. Для рідкого водню передбачено місткість об’ємом  10 кубічних метрів, яка заповнюється компанією Лінде, що постачає рідкий водень окремо. Далі йде насос та власне заправна колона, яка була передбачена спеціально для водневих BMW, що присутні у Франфурті, але не входять до проекту ZERO REGIO. Цей проект фокусується на будівництві водневих заправок. Було збудовано та здано в експлуатацію дві заправні станції – у Німеччині та Італії. У двох випадках до вже існуючих колонок зі звичайним паливом було додано водневі. Обидві станції відкриті для доступу та обладнані сонячними батареями для покриття власних потреб. Основна мета проекту – демонстрація можливості використання водню, як альтернативу звичайному пальному. І ця мета була досягнена, оскільки заправка працює вже третій рік та прекрасно виконує свої функції по забезпеченню невеликого парку водневих авто, які виконують звичайні  функції у місті. Результати проекту будуть використані для проведення соціально-економічних аналізів для розрахунків можливості якнайшвидшого впровадження водню у повсякденне життя.

Franfurt fuel station hydrogen dispensers 

Водневі колонки на заправній станціі Агіп у Франфурті

Досвід, отриманий при виконанні цього проекту, допоможе Європейській Комісії досягти зазначеної  мети по заміщенню 5% автомобільного палива на водень до 2020 року. Зараз у Німеччині є майже 30 водневих заправок та очікується ще відкрити 25 до 2015 року.

Дуже дякую пану Растогі за гарний прийом та цікаву екскурсію.

В’ячеслав Згоннік 

 

Comments:

blog comments powered by Disqus