Новий маневровий локомотив на водневих паливних елементах

 p align="justify"> Перший американський маневровий локомотив на паливних елементах в перспективі буде використаний для підвищення енергетичної безпеки на військових базах, а також в якості аварійного джерела живлення під час стихійних лих. Локомотив був створений в результаті співпраці державних та приватних структур, в тому числі Engineer Research and Development Center (ERDC), BNSF Railway Co., та Vehicle Projects Inc.  Громадськість вперше мала можливість побачити локомотив під час нещодавньої церемонії введення в експлуатацію в Топека, штат Канзас.

Locomotive, powered by hydrogen fuel cells

ФОТО: новий маневровий локомотив на паливних елементах вперше представлений публіці на церемонії введення в експлуатацію в Топека, штат Канзас (Фото люб'язно надано ERDC)

 

 

«Водневі паливні елементи в перспективі можуть замінити дизельні двигуни в локомотивах», - сказала Мелані Джонсон, керівник науково-дослідного проекту в Construction Engineering Research Laboratory (CERL). Паливні елементи не створюють шум і не забруднюють навколишнє середовище, крім того, вони ефективніші, ніж дизельні двигуни. Всі ці характеристики є значними перевагами для локомотивів.
Паливний елемент - це електрохімічний пристрій, який виробляє електроенергію з кисню і водню, не залишаючи ніяких побічних продуктів, крім води і тепла. У локомотиві паливні елементи використовують водень для виробництва електроенергії, яка або зберігається в батареях, або безпосередньо використовується.  Електроенергія з батарей або паливних елементів дроселює і живить тягові електродвигуни.
У цьому локомотиві використовується паливний елемент з мембраною протонного обміну, який працює за значно нижчих температур, ніж великі стаціонарні паливні елементи з фосфорною кислотою. Практично повна відсутність викидів вуглекислого газу як побічного продукту роботи - ще один аргумент на користь цієї технології, адже її використання не призведе до зміни клімату.
Розробник локомотива Vehicle Projects, Inc. побудував перший у світі локомотив на паливних елементах у 2002 році для використання в підземних шахтах для заміни шумного, забруднюючого повітря дизельного локомотива або складної електричної системи. Міністерство оборони профінансувало створення значно більшого маневрового локомотива через Управління тилу Міністерства оборони і BNSF Railway Company, тому головний акцент у цьому проекті - на енергетичній безпеці та роботі в надзвичайних ситуаціях.

Arnold Swarchenegger on the opening of first fuel cell locomotive

Губернатор Шварценеггер включає перший локомотив на водневому паливі. Фото зі сторінки А. Шварценеггера на сайті twitter.com.


За словами президента Vehicle Products доктора Арнольда Міллера, якщо база втратить основне джерело живлення, можна забезпечити її електроенергією за допомогою лише одного локомотива на паливних елементах. На більшості військових баз вже є принаймні одна колія з маневровим локомотивом для пересування машин по базі.
За словами Міллера, ця колія міцна і плоска, тому підходить для надання надзвичайної допомоги під час стихійних лих, оскільки менше за інші об'єкти інфраструктури піддається руйнуванню. Він стверджує, що навіть якщо пошкодження з'являться, то їх можна буде швидко усунути.
Після урагану "Катріна", наприклад, дизельний локомотив був задіяний для забезпечення кондиціонування повітря та інших зручностей у тимчасовій в'язниці, побудованій для боротьби зі сплеском злочинності.
Транспортна промисловість експериментує з транспортними засобами на паливних елементах з середини 1960-х.  Хоча був досягнутий значний успіх, як і раніш, існують серйозні перешкоди широкому розповсюдженню цих транспортних засобів, у тому числі їх основною перешкодою для широкого використання цих транспортних засобів, включаючи їх ціна та недостатній розвиток інфраструктури водневих заправок. У деяких штатах починають будувати водневі заправки вздовж доріг, наприклад, «водневе шосе» в Каліфорнії. Однак мине ще багато років, перш ніж країна зможе повністю забезпечити мережу заправок і сервісних центрів для водневих автомобілів.
А заправки для поїздів на паливних елементах можна побудувати на станціях. «Ми виступаємо за використання вітрової енергії для живлення невеликих заводів, які могли б виробляти водень електролізом води», - сказав Міллер. Вітрові турбіни можуть розміститися вздовж залізничного полотна.
Залізниця - найбільш паливозберігаючий вид наземного транспорту, здатний перевезти тонну вантажу на 436 миль на одному галоні дизельного палива, за даними BNSF, дочірньої компанії Burlington Northern Santa Fe Corp.
CERL займалася демонстраційними проектами використання паливних елементів з 1996 року. «Знання, отримані в результаті роботи цих демонстраційних проектів, допомогли розвитку індустрії паливних елементів, послужили підвищенню енергетичної безпеки і зниження впливу на навколишнє середовище Міністерства оборони», - сказав Джонсон. Проект запуску локомотива на паливних елементах служитиме цій же меті.
Після введення в експлуатацію в Топека, маневровий локомотив на даний момент проходить перевірку в Transportation Technology Center, Inc. в Пуебла, штат Колорадо. Після цього він буде направлений в Лос-Анджелес, де прослужить протягом кількох місяців на двох залізничних розв'язках. Коли прототип виправдає всі надії, планується випробувати покоління таких самих локомотивів на військових базах.
Автор Дана Фінні, Construction Engineering Research Laboratory (CERL)
Стаття з http://www.usace.army.mil/

Comments:

blog comments powered by Disqus