Американський виробник паливних елементів UTC повідомив, що 11 жовтня 2009 року на його території у Східному Гартфорді, штат Коннектикут, відбувся 20 хвилинний політ першого безпілотного гелікоптера на поливних елементах.
Перший гелікоптер на водневих паливних елементах.Фото з ecofriend.org
Ротор гелікоптера мав діаметр 2 м та важив 10 кг. На борту був вбудований паливний елемент з мембраною протонного обміну (МПО) з максимальною потужністю 1,75 кВт. На борту вирисовувалось джерело водню під тиском 4200 psi та підведення повітря.
UTC зазначає, що для підняття у повітря гвинтового літального апарату потрібна значно більша потужність, ніж для підняття літака тієї ж ваги – тобто побудувати гелікоптер на паливних елементах складніше, ніж літак на паливних елементах.
Спочатку паливний елемент працював виключно на водні, без жодних додаткових батарей. UTC повідомляє, що гелікоптер може нести корисне навантаження 5 фунтів (близько 2.3 кг).
Джерело: Паливні елементи, 26 листопада 2009 (The Hydrogen Journal)
Переклад Колодич Анни
Comments: