Результати секції з водневої енергетики на хімічній конференції Київ-Тулуза 2017

Нещодавно в Києві відбулась зустріч, присвячена водневій енергетиці. Вона проходила шостого червня 2017 в Київському Національному Університеті Шевченка у рамках міжнародної хімічної конференції Київ-Тулуза. Конференцію було створено в 2001 році і зараз збирає сотні учасників з десятків різних країн.
Цього року вперше було організовано секцію, присвячену водневій енергетиці. Цей напрямок чистих технологій в енергетиці дуже стрімко розвивається і потребує постійної уваги хіміків для покращення існуючих матеріалів і процесів і створення нових. Саме тому хімічна конференція якнайкраще підійшла як місце для зустрічі дослідників, тим більше, що на сьогодні українські спеціалісти з водневих технологій не мають своєї окремої фахової конференції.

ICKT9

Українські вчені презентували свої результати у форматі семи усних та десяти стендових доповідей англійською мовою, які слухали та дивились декілька десятків відвідувачів. Перелік всіх презентацій опублікований на сайті конференції
Враховуючи велику кількість бажаючих, було прийняте рішення зробити окремий спеціальний номер Франко-Українського Хімічного Журналу French-Ukrainian Journal of Chemistry, присвячений водневій енергетиці.
По завершенню презентацій, всі присутні прийняли участь у круглому столі, на якому обговорювали перспективи розвитку водневих технологій в Україні. Основними перепонами для прогресу у цьому напрямку були названі нестача фінансування, призупинення державою цільових наукових програм і недостатній рівень самоорганізації та комунікації між гравцями водневої сфери. Було запропоновано об’єднати зусилля для координації дій для відновлення цільових програм, а також розповсюдження інформації щодо корисності водневих технологій та вкладу українських дослідників у прогрес в цьому напрямку.

В’ячеслав Згоннік

Нікола Мотор побудує 364 водневі станції для своїх вантажівок

У червні 2016 року компанія Нікола Мотор оголосили про розробку першої вантажного напівпричепа на водневих паливних елементах з додатковим акумулятором. Цей проект пригорнув увагу громадськості через його ефективність і потенціал радикально поліпшити викиди. Навіть до того, як був показаний працюючий прототип, вони отримали 7300 попередніх замовлень. Цікавим є той факт, що на початку компанія планували зробити вантажівку лише електричною, але швидко зрозуміли, що без використання водню у неї не буде необхідної автономії а ціна буде зависокою. Після цього вони анонсували, що їхня модель буде працювати на водні, а батарея буде лише як запобіжний засіб.

У грудні 2016 року фірма представила свою першу працюючу модель потужного вантажного автомобіля, який може проїжджати на одній заправці від 1300 до 1900 км з навантаженням в 33 тони.

thumb nikola one unveiling event7

Крім того, Нікола розкрили свої плани з будівництва 364 водневих заправок по всій території США. Вони планують почати спорудження нових станцій в січні 2018 року, і, як очікується, перші відкриються до кінця 2019. Станції будуть доступні для інших автомобілів на паливних елементах, а час дозаправки вантажівки не буде перевищувати 15 хвилин. Водень буде вироблятись з використанням електроенергії з сонячних станцій і буде абсолютно екологічним та сталим. 

Цей амбіційний проект дасть великий поштовх розвитку водневої промисловості.

Водневий поїзд компанії Alstom

Німеччина готова до запуску першого пасажирського потягу з нульовим рівнем викидів, який буде працювати на водні. Побудований французькою фірмою залізничного транспорту Alstom, потяг з назвою Coradia iLint не має ніяких викидів, окрім води, і є прекрасною альтернативою для дизельних поїздів, яких в Німеччині налічується близько чотирьох тисяч.

Alstom hydrogen train
Потяг розрахований на 300 пасажирів, може розвивати швидкість 140 км на годину і має автономію у 800 км. Тестування буде проводитися до кінця 2017 року і в грудні року він буде запущений для використання в німецькому регіоні Нижньої Саксонії. Водень для живлення потягу буде надходити з місцевого заводу, де він є побічним продуктом і до цього часу просто спалювався.
Компанія Alstom вже отримала нові замовлення з Норвегії, Данії та Голандії. Цей інноваційний проект революціонує залізничний транспорт та зробить свій вклад, щоб домогтися кардинальних змін у енергетичному секторі.

Латвія буде виробляти водневі локомотиви

Водневі локомотивів будуть вироблятись у Латвії, як результат співпраці між залізничною компанією Latvijas dzelzceļš, чеською компанією CZ Loko і Ballard Power Systems з Канади. Latvijas dzelzceļš буде конструювати локомотив, CZ Loko забезпечить необхідні деталі і документацію, в той час як Ballard Power Systems постачатиме водневі паливні елементи. Латвійська академія наук буде також надавати підтримку проекту.

Latvian hydrogen locomotive

Модель локомотиву, яку буде переведено на водень. Зображення з сайту dzelzcelniekiem.ucoz.lv

Такі локомотиви зменшать шум і забруднення повітря, оскільки вони працюють на екологічному відновлюваному паливі - водні. Крім того, водневі локомотиви можуть виступати в якості мобільних електростанцій, здатних приїхати в регіон з нестачею електроенергії, приєднатись до мережі та виробляти струм для тисяч будинків на протязі декількох днів. Інші країни, як США, Канада, Німеччина та Данія працюють над проектами водневих локомотивів.

Рада звільнила від ввізного мита електромобілі… та водневі автомобілі!

Верховна Рада України ухвалила законопроект, який скасовує ввізне мито на транспортні засоби, оснащені електричними двигунами. "За" законопроект №1647 проголосувало 233 народних депутатів.
Оскільки водневі автомобілі також оснащені електричними двигунами, вони теж підпадають під дію цього закону!

H2car

Париж робить ставку на водневі технології

У грудні 2015 року у Парижі пройшла кліматична конференція COP21. Майже увесь світ - 150 глав держав і урядів країн взяли в ній участь. Одним з основних напрямів зустрічі було питання зменшення споживання викопних видів палива для зменшення їх негативного впливу на навколишнє середовище. Водневі технології ідеально підходять для цієї місії. Саме тому увага відвідувачів конференції була прикута, окрім інших, до водневих проектів, запуск яких відбувся під час цієї події.

Водневі технології були презентовані для всіх відвідувачів конференції COP21 у виставковому центрі Гран Палє на Єлисейських полях у центрі Парижу.

COP21 Grand Palais

Водневе таксі перед виставковим центром Гран Палє

 

Наша презентація у Європейській Водневій Асоціації в Брюсселі

Під час зустрічі з Європейською Водневої Асоціацією (EHA) в Брюсселі, на якій також був присутній представник Місії України при ЕС, співзасновник Українського Об'єднання Воднева Енергетика (UAHE) В. Згоннік дав презентацію про ситуацію водневої енергетики в Україні.
У своїй презентації він розповів, що зниження енергетичної залежності та підвищення енергетичної ефективності є двома основними цілями енергетичного сектора в Україні. Протягом останніх років, в країні був зареєстрований швидкий ріст використання поновлюваних джерел енергії. Їх інтеграція з водневими технологіями дозволить збільшити їх ефективність.
Він розповів, що UAHE була створена в 2009 році фанатами ідей водневої економіки. Основна мета Об'єднання полягає в інформуванні населення про перспективи використання водню та поєднання зусиль фахівців, що працюють у цій галузі. Веб-ресурс http://UAHE.net.ua регулярно публікує актуальні новини та статті українською, англійською та російською мовами. 
ehalogo.png
 

«Тойота» розпочинає продаж серійної водневої машини

 

Компанія Toyota розповсюдила подробиці про свою першу серійної водневої моделі, що отримала назву Mirai (в перекладі з японської - «Майбутнє»).
Toyota hydrogen fuel cell car
Тойота розпочала продаж своєї першої водневої автівки. Зображення з сайту toyota.com

Водневий конкурс серед студентів HSDC 2014

hsdc2014.png

 

Темою Водневого конкурсу серед студентів HSDC 2014 стала «Розробка мобільного водневої заправної станції" . Студентам пропонується розробити план і дизайн модуля водневої заправної станції, в якій би було використано комерційно доступне обладнання і деталі, які відповідають стандартам, був високий ступень автоматизації і зручності для користувачів. Така станція повинна бути недорогою, у вигляді модуля який легко транспортується,  та вміщується у контейнер типу ISO. Установка і запуск такого модуля повинні займати всього пару годин і цей модуль повинен забезпечувати достатню кількість водню для 50 заправок на добу без необхідності доставки водню протягом трьох днів .

Ми запрошуємо українських студентів створити свої команди і взяти участь у конкурсі. Ми пишаємося тим , що в 2010 році українська команда зайняла призове третє місце в Водневому конкурсі серед студентів HSDC 2010 і була запрошена на Міжнародну водневу конференцію в Лос -Анджелесі , США .

Сайт конкурсу http://www.hydrogencontest.org/theme.asp

Перший серійний автомобіль на водневих паливних елементах!

На підприємствіі Hyundai Motor в Ульсані (Корея) з конвеєра зійшов перший ix35 Fuel Cell на водневих паливних елементах з нульовим викидом. Компанія Hyundai стала першим світовим автовиробником, що запустив масове виробництво автомобіля на водневому паливі. Найважливіше слово в цій новині - "серійний". Це означає, що це вже не тестовий автомобіль виготовляється в кількості декількох штук, а модель, яка пройшла тести безпеки і відповідає всім стандартам. Водневі технології перейшли з розряду тестових в стадію комерційно доступних пристроїв.
 
Hyndai ix35 Fuel Cell
 
Зображення Hyundai ix35 - перший автомобіль на водневих паливних елементах, який виробляється в масових кількостях.

Більше статей...