p class="MsoNormal" align="justify"> Група вчених з Теннесі вивчає перспективу використання морських водоростей для отримання водню, який може використовуватися як автомобільне паливо. Не дивлячись на енергетичний потенціал, водень не є широко застосовуваним джерелом альтернативного палива, оскільки процеси, необхідні для його отримання, дорогі, потребують значних енерговитрат і інколи можуть впливати на клімат. Команда дослідників з Теннесі на чолі з профессором Баррі Брюсом з університету Теннесі у Ноксвілі хоче використати фотосинтез як чисте, ефективне і постійне джерело водню.
"Ми шукаємо рішення, які вже існують в природі", сказав Брюс. "Ми намагаємося здолати деякі перешкоди і досягти мети у найближчому майбутньому". Під час дослідження, опублікованого в Nature Nanotechnology, від морської водорості відокремлювали крихітну частину, яку вона використовувала під час фотосинтезу, і сполучали з платиновим каталізатором, щоб при потраплянні світла вироблявся водень. "В порівнянні з перетворенням лікарських препаратів в наркотики це доволі просто", - сказав Брюс. Команда Брюса була не перша, хто використовував фотосинтетичні мікроорганізми як джерело водневого палива, але інші дослідники не знайшли раціональний спосіб використати реакції за високих температур, які існували б у системі, розробленій для сонячного світла. Брюс сказав, що він і його колеги використовують породу морських водоростей, яка полюбляє тепло і може витримати високі температури реакції – близько 131 градус за Фаренгейтом. Приблизно така температура в пустелях, де процес буде найпродуктивнішим. "Для майбутнього практичного використання необхідно мати можливість працювати за підвищених температур", - сказав Брюс. Ефективність розробленої ними системи можна порівняти з виробництвом біопалива, процесом, який так само використовує фотосинтез для перетворення сонячної енергії в альтернативне паливо. Проте водневе паливо приблизно в 25 разів ефективніше за біопаливо.
"У системах з перетворенням целюлози в етанол потрібно перетворити целюлозу в цукор, його в свою чергу в спирт, який необхідно дистилювати", говорить Брюс. "У нашій системі немає жодного подібного етапу. Це майже система типу "просто додай води" ".
Але цей процес не панацея, поки що він існує лише в лабораторії. "Ми досі стикаємося з багатьма проблемами. Ми досі знаходимося на початковій стадії процесу", повідомив Брюс. "Але багатообіцяючим є те, настільки це просто і стабільно, продуктивність теж досить висока." Головна перешкода, яку дослідники хочуть подолати, – це використання дорогої платини як каталізатора для реакції. "Ми хотіли б замінити платину іншим ресурсом", сказав Брюс. Учені хотіли б зрештою уникнути використання води. Також систему можна зробити ефективнішою, якщо водорості поглинатимуть і використовуватимуть ширший спектр сонячного випромінювання під час фотосинтезу. Команда Брюса планує зайнятися всіма цими проблемами, сподіваючись, що ця технологія буде впроваджена і стане повсюдно використовуватися через 10 - 20 років.
[Source: Green Car Advisor]
Переклад: Колодич Анна
Comments: