Водневі новини за 2017 рік

Впровадження водневих технологій відбувається з постійним прискоренням. 2017-й рік був дуже насичений на події в цій сфері. Новин настільки багато, що ми не встигаємо публікувати текст про кожну з них. Тому пропонуємо вашій увазі стислий огляд найважливіших водневих новин минулого року, які показують, наскільки динамічно і швидко розвивається воднева енергетика.

У січні 2017го:

На форумі в Давосі тринадцять найбільших індустріальних компаній (Air Liquide, Alstom, Anglo American, BMW GROUP, Daimler, ENGIE, Honda, Hyundai Motor, Kawasaki, Royal Dutch Shell, The Linde Group, Total і Toyota) оголосили, що протягом наступних п'яти років вкладуть в водневу енергетику 10,7 млрд доларів (на додаток до 1,4 млрд, які щорічно вкладаються усіма фірмами водневої індустрії).

Було оголошено про створення очисної системи для водню на основі графену. Це прорив, який вирішує проблему очищення водню. Щоб очистити водень через графен достатньо мати градієнт тиску.

Французька McPhy, яка виробляє твердотільні системи зберігання водню, опублікувала результати за минулий рік: зростання прибутку + 91%.

Hyundai оголосила, що наступна воднева модель, яка надійде в продаж через рік, буде на 30% ефективнішою.

Водневі заправки дешевшають. Зараз вартість всієї установки в 5 разів нижче, ніж кілька років тому.

У лютому 2017го:

Було пораховано, що за 2016 рік у світі було відкрито 92 нові водневі заправки, що збільшило їх загальну кількість до 274.

В Європі оголосили, що закуплять 180 водневих автобусів, ціна яких уже зрівнялася з вартістю гібридних моделей.

В Латвії будуть виробляти водневі тепловози. (ми писали про це на нашому сайті)

Hyundai анонсували, що в нових водневих моделях кожне колесо буде з вбудованим індивідуальним електромотором (перша модель в світі). Це збільшить маневреність і надійність машини.

Toyota і Honda кинули виклик Теслі, зробивши ставку на водневі технології.

В Данії створили міні заводи по розкладанню аміаку на найчистіший водень. Ще одне рішення для транспорту і зберігання водню.

У березні 2017го:

Hyundai презентувала свою нову водневу модель (на фото), яка має більш сучасний дизайн, ніж існуюча зараз.

hyundai fe fuel cell concept 2017 geneva

Toyota випустила свій перший водневий автобус. Буде конкуренція Balard-у, який недавно отримав контракт на поставку декількох сотень водневих автобусів в Китай.

Alstom зібрали перший пасажирський водневий поїзд. Він розрахований на 300 пасажирів, розвиває швидкість до 140 км / год і має запас ходу в 800 км. Такі моделі будуть замінювати існуючі дизельні приміські поїзди на півдні Німеччини. (ми писали про цю новину)

Німецька Hydrogenious презентували свою контейнерну систему для зберігання водню в пов'язаної формі з органічними молекулами. Вони не вимагають зберігання під тиском, не токсичні, не вогненебезпечні і для їх перевезення можна використовувати будь-які бензинові цистерни. Можна сказати, що з цією технологією проблема транспорту і зберігання водню вирішена.

У квітні-травні 2017го:

Toyota проводить випробування своєї моделі водневого вантажівки. Буде конкуренція для Nikola motors. Відео тесту прискорення з повним навантаженням.

Із Франції в кругосвітню подорож вирушив водневий катамаран Energy Observer.

Американська поштова служба почала тестування водневого фургона для доставки пакунків. Такі сервіси є ідеальними клієнтами для впровадження водневих технологій - споживають багато палива на регулярній основі.

Відразу дві фірми - американська Kenworth і китайська Dewei - оголосили про швидкий випуск водневих вантажівок. Тепер їх вже чотири. Здається, що ідея Nikola Motors про переведення автомобільних вантажоперевезень на водень може стати успішною дуже скоро.

Toyota, Honda та інші створили спільну компанію для будівництва 300 водневих заправок в Японії.

Випущено новий резервуар високого тиску для водневих поїздів. Чисті і безшумні, вони всерйоз розглядаються як альтернатива існуючим дизельним.

У червні-липні 2017го:

Chevrolet розробили новий "Хамер" - водневий позашляховик для армії. Ось який красень:

Chevrolet Colorado

Машина безшумна і виділяє мало тепла, що покращує її маскувальні властивості. Але це ще не все: воду з вихлопної труби можна використовувати як питну!

Amazon інвестували 600 млн в водневі навантажувачі. Вони більш рентабельні, ніж традиційні на свинцевих батареях, оскільки заправляються всього за три хвилини.

Також, слідом за поштою США, вони оголосили про швидкий початок використання водневих бусів для доставки посилок.

Nikola Motor починає будівництво перших восьми заправок для вантажівок. Кожна станція має ємність в 2 тони в день. (ми повідомляли про їх намір побудувати мережу заправок по всіх Сполучених Штатах)

Shell оголосила про намір інвестувати 1 млрд в чисті енергії, включаючи водень.

Ще одна компанія зайнялася водневими вантажівками. Тепер їх п'ять.

Канада вивчає можливість переходу на водневі поїзда. Це варто в два рази дешевше, ніж електрифікувати лінії, на яких зараз працюють дизелі.

В Каліфорнії вже 28 водневих заправок і більше 2000 машин. Ще 33 заправки на стадії будівництва.

В Парижі водневе таксі отримало кілька нових Тойот.

Також, в Париж припливав водневий катамаран, який потім відправився в кругосвітню подорож. Він повністю автономний і виробляє собі паливо сам за рахунок сонячних панелей, запасаючи енергію у вигляді водню.

У Франції створили перший водневий ліфт (автономне живлення на основі водню).

Японська фірма представила перший в світі паливну комірку, що працює на аміаку.

Австралійської фірма розробила систему для очищення водню, що працює за принципом дифузії через гарячий метал. Поки що їх установки невеликого обсягу, але через кілька років вони планують виробляти їх для промисловості.

В Празі їздить водневий автобус: ні шуму ні вібрації. Крім того, в ньому не втрачається 6 пасажирських місць, як в електричних.

У серпні-жовтні 2017го:

General Motors створили водневий автономний вантажівка-платформу (див фото 1  фото 2  фото 3)

Індійські залізниці оголосили про створення водневого потяга.

В Дубаї (!) відкрили першу водневу заправку.

Число водневих станцій в Німеччині зросла до 41-ї.

В Каліфорнії нараховується 31 воднева станція, 33 в процесі будівництва. На дорогах вже 2600 машин і 20 автобусів. Тисячі актів заправки щотижня.

Каліфорнійський університет показав, що за рахунок саморазрядки, загальна ефективність батарей в електричних машинах всього 55%. Водневі в цьому плані набагато кращі, оскільки не втрачають паливо з часом.

Toyota завершила випробування водневого вантажівки і починає його впровадження в портах Каліфорнії.

Також, днями вони показали нову модель водневого автобуса і нової пасажирської машини з пробігом в 1000 км на одній заправці! фотоі салон

Канадський виробник водневих вантажівок Kenworth стверджує, що вони набагато вигідніші за електричні по всіх параметрах: ціни, швидкості заправки і пробігу.

Американська фірма працює над новим типом газопроводів для водню. Він буде складатися з двох шарів пластика, між якими буде рукав з металевої фольги. Труба буде проводиться в спеціальній установці прямо на місці прокладки, шляхом плавлення і формування пластика і рулону фольги. Така система дозволить здешевити вартість будівництва воднєпроводів на порядки.

Голландська фірма почала виробництво мембранних систем для одночасної очищення і стиснення водню. Такі системи можуть виділяти водень із суміші від 10% і дозволять заощадити на очищенні і компресії.

У листопаді-грудні 2017го:

Mercedes представили нову водневу модель.

Водневі машини бувають і гоночними: відео з салону.

В Європі впроваджуються домашні системи для ко-генерації тепла і електрики. Вже понад 1000 установок, які пропрацювали понад 5,5 млн годин.

Nikola Motors оголосила технічні характеристики своїх майбутніх водневих заправок: вони будуть на 4000 кг в день і на них зможуть заправлятися будь-які види водневих машин.

В Франції почали серійне виробництво водневих велосипедів. Вже є 4 працюючих заправки для них і ще 2 в процесі будівництва.

Фірма Pragma Industries, яка їх виробляє, збирала гроші на краудфандінговій платформі. Збір побив всі рекорди інших проектів, які були профінансовані тією платформою раніше. Фірма зібрала в три рази більше, ніж розраховувала спочатку.

Nikola Motors презентувала свою модель водневого всюдихода, фото,відео. Він розганяється до 100 км за 3,5 секунди.

Toyota і ще 10 компаній об'єднали зусилля і знання створивши нову компанію для якнайшвидшого будівництва та впровадження водневих заправок.

Японія тестує свій прототип водневого потяга. Вони впевнені, що їх впровадження буде дешевше, ніж проводка електричних ліній та їх експлуатація.

Kenworth тестує свою водневу вантажівка в Лос-Анжелесі (на фото). Це не прототип, а вже готова до виробництва модель.

m kw t680 fuel cell 1

 

Hyundai випустила нову модель водневої машини (на фото). Пробіг 600 км. Машина на 20% ефективніше попередньої моделі.

Hyundai Nexo

Паризьке водневе таксі Hype отримало 40 нових машин і набирає на роботу водіїв. Водії кажуть що всі дуже задоволені машинами.

В Парижі відкрили третю водневу заправку.

В Україні продовжується розробка керамічних паливних елементів з української сировини, які працюють на воднево-метанової суміші в будь-яких пропорціях газів. З їх допомогою можна перетворювати природний (геологічний) водень або водень, отриманий з харчових і біологічних відходів, в електрику без очищення газу.

В Англії газові мережі почали готувати до подачі в них газу з домішкою водню. Зараз підключають перші 130 будинків. Таким чином вони планують економити на інфраструктурі для опалення, оскільки використання водню в уже існуючих газових мережах коштує набагато дешевше, ніж оновлення інфраструктури для опалення електрикою.

 

Як видно з цього переліку, водень міцно вбудовується в енергетичні системи країн. Українські фахівці також працюють над вдосконаленням технологій у всіх сферах водневої енергетики. Країні необхідно приділяти більше уваги цим новим технологіям, оскільки вони значно розширяють можливості для диверсифікації енергосистеми і досягнення енергетичної незалежності.

 

Підготував В'ячеслав Згоннік

Comments:

blog comments powered by Disqus